中文   |  BIG5  |  Español  | Français  |  Deutsch  |  Русский  |   日本語  |  한국어  |  English
    
 
Feature  |  Pictures  |  Videos  |  Data  |  FAQ  |  E-Book  |  Voice of Religion Circle  |  Officia Statement
Home | Full Presentation  |  Recommendation  |  Rumor & Fact  |  Public Opinion  |  Word from Ex-member  |  View from Intelligentsia  |  China | World
 
首页 > Feature > Falun Gong Harasses People with Opposing Views > People Harassed by Falun Gong
 
Shut up all of you! - Issue on Freedom of Speech
 
Adjust font size:   Close Kaiwind  2008-05-16
 

Over 10,000 Falun Gong practitioners surrounded at the gate of Tianjin Educational College from April 19 to April 23, 1999. This event was caused by an article written by He Zuoxiu, a physical scientist and academician with the Chinese Academy of Sciences and. The article "I Don't Agree with Teenagers Practicing Qigong", which was published in the college publication Science Review for Juvenile, cited a case that a PhD student of Prof. He was obsessed by Li Hongzhi's theory which led him to schizophrenia.

 

 

Falun Gong practitioners illegally besieged Tianjin Educational College.

 

This was the case with the maximum number of Falun Gong practitioners besetting the media. After the media reported for the first time the cases of death and lunacy of the Falun Gong practitioners in 1994, dozens of media organizations came under organized attacks by Falun Gong practitioners.

 

These media organizations included:

 

Beijing TV Station

Shenyang TV Station

China Youth Daily

Nanfang Daily

Nanfang Metropolis News

Qiantang Weekend of Zhejiang Daily

Qianjiang Evening News

Qilu Evening News

Health News Digest

West China City Daily

Nanfang Rural News

Hebei Politics and Law News

Xinjiang Economic News

Chongqing Evening News

Wujin Daily

Xiamen Daily

Chinese Business View

 

All these media organizations are located across the country.

 

 

On June 1 and 3, 1998, Shandong Qilu Evening News press office was illegally besieged by more than 2,000 Falun Gong practitioners because it had published five articles including the one entitled "Take a Look at What's Going on with Falun Gong".

 

On May 24, 1998, Beijing TV reported a case of lunacy suffered from practicing Falun Gong. It was besieged by thousands of Falun Gong practitioners. Beijing TV was then forced to fire one editor.

 

Following this event, Li Hongzhi released a well-known article "Digging Out the Roots" which was called lection by Falun Gong cult, mentioning that, "Some newspapers, radio stations and TV stations in various parts of the country have harmed our Dafa… This was deliberately harming Dafa and cannot be ignored...Dafa disciples in Beijing adopted a special approach to ask those people to stop harming Dafa – this actually was not wrong. "

 

In the same article, Li Hongzhi warned the practitioners who hadn't participated in the besetment, "At the crucial moment when I asked you to break away from humanness, you did not follow me. Each opportunity will not occur again."

 

In addition to the media circles, those studying and revealing the issue of Falun Gong were besieged, vituperated or even threatened by Falun Gong members.

 

He Zuoxiu, an academician of the Chinese Academy of Sciences and physical scientist, was denigrated by Li Hongzhi as "science ruffian" and was threatened and molested by Falun Gong disciples because he often disclosed daylight on the abnormal death cases of Falun Gong practitioners and criticized Falun Gong theory.

 

 

The article entitled "I Don't Agree with Teenagers Practicing Qigong" by He Zuoxiu was published in Volume 4, 1999 of the magazine Science Review for Juvenile.

 

Dao Shuren, vice chairman of the Buddhist Association of China, once pointed out that the Buddhist circle was against the activities infringing upon human rights in the name of religion. This brought him letters of threat from the Falun Gong.

 

 

Letters of threat Dao Shuren received from the Falun Gong.

 

A host of the China Central Television news program presented a report criticizing Falun Gong, thus receiving letters of insult and threat from the Falun Gong cult.

 

In Western countries, Falun Gong used attack and prosecution as means to protect its benefits, never feeling ashamed.

 

In November 1998, the BBC World released a report by Correspondent James Miles about Falun Gong. The report pointed out that Falun Gong is "No.1 Cult" in China and warned people that Falun Gong would lead to "Collective Suicide". Falun Gong supporters wrote to CEO of BBC, the British Ambassador to China and the British Prime Minister respectively, demanding for BBC's public apology. "The reaction was quite extraordinary," said Miles later, "More response than to any article I've ever written in my entire career."

 

On November 3, 2001, the La Presse Chinoise published an article criticizing Falun Gong. The article is a self-statement by a former female Falun Gong follower named He Bing. A number of Falun Gong supporter lodged a lawsuit against the newspaper for its "libel". On December 7, 2005, the Supreme Court of Quebec of Canada came to the final verdict of the case after four years: the plaintiff Falun Gong lost the lawsuit. The verdict pointed out, "Falun Gong is a controversial movement, which does not accept criticism."

 

 

In December 2003, the Australian Chinese Daily published a declaration by Chinese Embassy in Australia against Falun Gong. In May 2004, Falun Gong lodged a lawsuit at the Supreme Court of New South Wales against the newspaper for its "libel". Afterwards, Falun Gong made use of its own media to widely attack the Chinese Daily and made personal attacks on the newspaper's editor-in-chief and other editors. On April 5, 2006, the Supreme Court of NSW of Australia ruled that Falun Gong lost the lawsuit while Chinese Daily won.

 

On January 21, 2005, the Associated Press published an article entitled "Chinese Show Off Repentant Falun Gong", which objectively reported the status quo of the participants of the Tian'anmen Square self-immolation incident on the Chinese New Year's Eve and their reflections on Falun Gong. On the morning of January 25, Falun Gong organized a group of people to demonstrate before the office building where the Associated Press headquarters were located in Manhattan of New York, demanding that the AP withdraw the report. On February 11, Epoch Times, of Falun Gong, published an article calling the AP "down-to-earth small bastard".

 

The Great Wall Platform cooperated with Rogers Company in scrupulously selecting 9 representative channels from 17 channels of the American Great Wall Platform. The Rogers Cable agent is left to apply with the CRTC for the entitlement to the program trans-broadcasting. Such a local Chinese cultural and recreational affair was obstructed by Falun Gong by all means. Between March and June of 2006, Falun Gong organized its members for many times to demonstrate before the Rogers' headquarter in Toronto, which severely affected the normal running of Rogers Company. On December 22, 2006, the Great Wall Platform gained permission to open its business in Canada.

 

 

Falun Gong grouped the followers to demonstrate before the Rogers Cable Headquarters in Toronto.

 

On February 6, 2008, the New York Times published a feature entitled "A Glimpse of Chinese Culture that Some Find Hard to Watch". Afterwards, over 10 articles were released on the website of Falun Gong to attack and frame New York Times and the author of the article Eric Konigberg. The articles claimed that Eric Konigsberg was well known by his ill reputation… and was absolutely inhuman.

 

In the view of Falun Gong, no one or no medium enjoys the right to criticize Falun Gong. According to the top order of Li Hongzhi, any criticism on Falun Gong is defaming Dafa and cannot be tolerated.

 

(China Association for Cultic Studies, May, 2008)

 

Download The Article:

03 你们都闭嘴!-2100.doc
03 Shut Up All of You!.doc
03 ?Cállaos todos!.doc
03 Taisez-vous tous !.doc
03 Прикусите язык!.doc
03 Halt den Mund!.doc
Adjust font size:  Close
 
0
  Comment
  Related News
 
Email: facts@kaiwind.com Site Map About Us
   Copyright © Cult Studies