Home  /  Features  /  Handbook of Falun Gong Issue  /  Rumors Fabricated by Falun Gong

"Report on organ harvesting of Falun Gong practitioners"

2009-04-08 Author:China Association for Cultic Studies

After the "Sujiatun Concentration Camp Incident" being completely exposed, and in order to divert the international attention and create confusion so as to patch up its lies, Falun Gong deliberately compounded another appalling rumor that the organ harvesting from Falun Gong practitioners was a common practice in many parts of China. On July 6, 2006, incited by the Falun Gong organization, two Canadians, David Kilgour, former Asia-Pacific Division Director of the Canadian Ministry of Foreign Affairs, and David Matas, a human rights lawyer, issued the Report on Allegations of Organ Harvesting of Falun Gong Practitioners in China. Again on January 31, 2007 came out its revised edition. In the report, they claimed that the Chinese government, in a large quantity, was harvesting the living organs from Falun Gong practitioners.


In the report, Professor Shi Bingyi, vice-chairman of the China Medical Organ Transplant Association, was the only professional person as the witness identified by Mr. David Kilgour and Mr. David Matas. The report says: "Shi Bingyi, vice-chairman of the China Medical Organ Transplant Association, says there were about 90,000 transplants in total up until 2005, leaving about 60,000 transplants in the six year period from 2000 to 2005 since the persecution of Falun Gong began." Professor Shi was very angry about the purely fictitious quotation by Mr. Kilgour and Mr. Matas and raised queries about their intention to fabricate his words. In early January 2007, when interviewed by BBC regarding this topic, Professor Shi Bingyi read a statement: "I have never spoken such words on any occasion. These statistics are utterly baseless. I have no idea for what purpose these two authors fabricated these words. Nor do I know what interests drove them to make rumors."


The evidence mentioned in the report fell into two categories: (A) the deponent's testimony or recording. The report did not provide the name, identification, address and contact details of any deponent or the time, venue, procedure, witness and etc. of the testimony. As to the recording, besides above-mentioned mistakes, the basic procedure and regulation of phone-call investigation was not presented; and the recording itself also calls into question. (B) the materials downloaded by the author from the website or other channels which even Mr. Kilgour and Mr. Matas could not tell.


Surprisingly, the authors took as evidence the exposed lies again such as "Anne's statement" to support the allegation of "massive organ harvesting" of Falun Gong practitioners.


The facts indicate that Falun Gong was the rumor maker and the trouble maker; that Falun Gong was a cult of bad faith; that the purpose of Falun Gong fabrication was to tarnish the image of the Chinese government.